Najważniejsze wydarzenia
-
Konsultacje Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji 2021-2027
-
Konsultacje Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego 2021-2027
-
2610Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji - 13/2020/FAMI
-
1809Konferencja inaugurująca Program "Sprawy wewnętrzne" NMF 2014-2021
Baza projektów
Fundusz Granic Zewnętrznych
Nazwa projektu | Przeprowadzenie szkoleń doskonalących dla przedstawicieli Służby Celnej i Straży Granicznej |
Beneficjenci/Partnerzy | Ministerstwo Finansów i Straż Graniczna |
Program | |
Wartość dofinansowania | 942 225,00 PLN |
Lokalizacja |
Opis projektu
Projekt został zrealizowany w ramach wdrażania Priorytetu nr 5 Programu Wieloletniego: wspieranie efektywnego i sprawnego stosowania właściwych wspólnotowych instrumentów prawnych w dziedzinie granic zewnętrznych i wiz, w szczególności kodeksu granicznego Schengen oraz europejskiego kodeksu wizowego. Wykonanie projektu przyczyniło się do osiągnięcia jednego z krajowych celów operacyjnych, jakim jest podniesienie kwalifikacji służb realizujących zadania związane z ochroną granicy, strefy Schengen oraz służb konsularnych w dziedzinie granic zewnętrznych i wiz, w szczególności kodeksu granicznego Schengen i europejskiego kodeksu wizowego.
Służba Celna we współpracy ze Strażą Graniczną przeprowadziła 4 moduły szkoleniowe dotyczące:
- trudnych sytuacji z klientem,
- doskonalenia z zarządzania zmianami dla kadry kierowniczej,
- zarządzania w sytuacjach kryzysowych dla kadry kierowniczej,
- pogłębienia znajomości języków obcych (angielskiego, rosyjskiego i ukraińskiego) funkcjonariuszy i pracowników Służby Celnej.
Przeprowadzenie szkoleń z powyższego zakresu miało na celu sprawne i skuteczne prowadzenie działań kontrolnych, w przypadku wystąpienia trudnych sytuacji podczas dokonywania kontroli granicznej oraz kontroli osób na granicach zewnętrznych. Szkolenia takie przyczyniają się do podniesienia poziomu umiejętności interpersonalnych, a tym samym zniwelowania sytuacji konfliktowych i trudnych do minimum. Dzięki podobnym, wspólnym działaniom poprawia się wizerunek obu służb, polepsza się komunikacja pomiędzy funkcjonariuszami i pracownikami służb, a także jakość obsługi klienta.
Szkolenia przewidziane dla kadry kierowniczej z modułów 2 i 3 podnosiły poziom wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania zmianami, sprawnego zarządzania zasobami ludzkimi, współdziałania z innymi służbami w sytuacjach kryzysowych, itp. Umożliwiły także wypracowanie algorytmów postępowania w konkretnych sytuacjach.