Najważniejsze wydarzenia
-
Konsultacje Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji 2021-2027
-
Konsultacje Programu Krajowego Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego 2021-2027
-
2610Ogłoszenie o naborze wniosków w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji - 13/2020/FAMI
-
1809Konferencja inaugurująca Program "Sprawy wewnętrzne" NMF 2014-2021
Baza projektów
Fundusz Granic Zewnętrznych
Nazwa projektu | Dorohusk-Hrebenne - uzupełnienie wyposażenia służb granicznych oraz wprowadzenie elastycznych zasad określania ruchu na pasach w przejściach granicznych |
Beneficjenci/Partnerzy | Lubelski Urząd Wojewódzki |
Program | |
Wartość dofinansowania | 676 456,00 PLN |
Lokalizacja |
Opis projektu
Projekt został zrealizowany w ramach wdrażania Priorytetu nr 1 Programu Wieloletniego: wspieranie dalszych postępów w procesie stopniowego tworzenia wspólnego zintegrowanego systemu zarządzania granicami w zakresie kontroli osób na granicach zewnętrznych oraz nadzoru nad tymi granicami. Wykonanie projektu przyczyniło się do osiągnięcia jednego z krajowych celów operacyjnych, jakim jest dostosowanie obiektów infrastruktury granicznej do standardów Unii Europejskiej.
Całość wyposażenia, w tym nowoczesne systemy teletechniczne, sprzęt informatyczny oraz biurowy, elementy zabezpieczenia ruchu granicznego są niezbędnymi, wykorzystywanymi codziennie narzędziami pracy służb granicznych. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia utworzono dodatkowy pas odpraw dla ruchu osobowego na terenie drogowego przejścia granicznego w Hrebennem. Wykonane zadania mają służyć dwóm podstawowym celom. Po pierwsze – poprawie zabezpieczenia granicy i umocnieniu funkcji prewencyjnej jaką pełnią przejścia graniczne w systemie ochrony zewnętrznej granicy Unii Europejskiej / strefy Schengen. Po drugie – zwiększeniu efektywności pracy służb granicznych i wprowadzeniu większej elastyczności w technologii odpraw granicznych.
Realizacja projektu przyczynia się do:
- zwiększenia stopnia zabezpieczenia zewnętrznej granicy Unii Europejskiej / strefy Schengen,
- lepszego dobowego wykorzystania zdolności przepustowych przejść granicznych i płynności ruchu; poprawy efektywności pracy służb granicznych,
- podniesienia komfortu odpraw podróżnych przekraczających granicę.